NLFR
Shop online

Veelgestelde vragen


1. Hoe kan ik online bestellen?

Bij Gift.be kan u online bestellen, per fax of per telefoon. De volledige prijzen en voorwaarden worden getoond in uw virtueel winkelwagentje - dus geen verrassingen nadien. De getoonde prijzen zijn inclusief taksen (BTW). Tenzij anders aangegeven, verrekenen we tevens de accijnzen voor leveringen buiten de Europese Unie.

Bedrijven die bij Gift.be bestellen, zullen een factuur ontvangen indien ze daar om verzoeken gedurende de bestelprocedure. De bevestiging van de bestelling bevat zowel alle informatie noodzakelijk voor het gebruik ervan als een onkostennota. U zal tevens in staat zijn om de bestelling online te volgen.

U zal tevens voldoende mogelijkheden krijgen om informatie door te geven omtrent gewenste leveringsdatum, boodschappen, speciale instructies en dergelijke gedurende de bestelprocedure. Wij vragen u om ons zoveel mogelijk informatie door te geven, aangezien wij uw bestelling optimaal wensen te personaliseren en er - indien nodig - speciale aandacht aan wensen te besteden.

Het is eveneens mogelijk om geschenken te versturen naar meerdere leveringsgebieden bij eenzelfde bestelling. Voor grote bestellingen geven wij graag in uw plaats alle noodzakelijke informatie in. U dient enkel een e-mail te sturen of te faxen op het nummer: +32 (0)51 69 68 37.

En last but not least, zijn we trots op onze Geld Terug Garantie: wij garanderen de levering van uw geschenk in perfecte staat op de door u aangegeven dag voor alle bestemmingen binnen Europa (zie voorwaarden). Zoniet... geld terug!

Wachtwoord kopiëren en plakken

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om wachtwoorden te kopiëren en plakken. Indien er toch iets werd geplakt in het veld “wachtwoord bevestigen” dan is de inhoud daarvan de laatste item die u op deze toestel hebt gekopieerd naar uw prikbord.

2. Wat inzake BTW, taksen en transportkosten, en andere prijsgerelateerde zaken?
Algemene richtlijnen

Alle prijzen worden getoond exclusief verzendingskosten, maar inclusief BTW. Invoerrechten worden steeds verrekend in de verkoopprijs, behalve indien anders aangegeven tijdens de bestelprocedure.

Prijsbeleid

De vermelde prijzen worden berekend op een basis van minder dan 10 geschenken per bestemming. Indien u geïnteresseerd bent in grotere hoeveelheden van een bepaald product of grotere leveringen voor eenzelfde locatie, gelieve ons te contacteren per e-mail voor een gepersonaliseerde offerte.

Verzendingskosten

Bestellingen die opgehaald worden bij Frucon NV te Ardooie zijn vrij van verzendingskosten. Leveringen in landen van de EU starten vanaf 9,95 €, terwijl voor de Verenigde Staten, Canada en andere internationale bestemmingen zendingen mogelijk zijn vanaf 20 €. De exacte verzendingskosten zijn afhankelijk van de bestemming en de gekozen leveringsmethode, en zullen altijd afzonderlijk worden meegedeeld in uw winkelwagentje. Geen verrassingen dus op het einde van uw bestelling. U kan meestal kiezen tussen economy (goedkoper maar ook trager en zonder gegarandeerde leveringsdatum) en express (duurder maar eveneens sneller en met gegarandeerde leveringsdatum of... verzendingskosten terug!).

Levering

Wij leveren wereldwijd van maandag tot vrijdag. In Frankrijk en België leveren we bovendien ook op zaterdag. De juiste leveringsmogelijkheden hangen af van het geschenk maar worden steeds uitgebreid vermeld op de productpagina's van onze online winkel.

Munteenheid en facturatie

Alle prijzen worden getoond en gefactureerd in de munteenheid die u gekozen heeft op de homepagina. Facturen zullen u toegestuurd worden indien u daar om verzocht heeft. U krijgt de gelegenheid om uw BTW-nummer door te geven tijdens de bestelprocedure.

Raadpleeg ook onze verkoopsvoorwaarden.

3. Welke mogelijkheden heb ik om te betalen?
Online betalingen

Momenteel aanvaarden wij de volgende kredietkaarten: American Express, VISA en MasterCard. Om uw betaling zo veilig mogelijk te laten verlopen werken wij samen met Ingenico (voorheen Ogone), een PCI approved betalingsprovider. Wij slaan uw kredietkaartgegevens niet op in onze database.
Indien u over een Belgische bankrekening beschikt, heeft u eveneens de mogelijkheid om te betalen via PayPal, Maestro en Bancontact. Belgische bedrijven kunnen betaling na ontvangst van de factuur aanvragen. Belgische bedrijven kunnen tevens ook met een kredietkaart betalen of via domiciliëring. Contacteer ons voor meer details.

Offline betalingen en bestellingen

Hoewel we ons uiterste best gedaan hebben om u veilige betalingsmogelijkheden over het Internet aan te bieden, kunnen sommige klanten toch beslissen om te bestellen per fax of per telefoon tijdens de kantooruren, en langs deze weg informatie in verband met hun kredietkaart door te geven. Indien u niet beschikt over een kredietkaart, gelieve ons te bellen op het nummer 0800 / 94 387.


  • SSL Certificate
  • Payment processed by Ingenico
  • VISA (Verified By Visa)
  • American Express
  • PayPal
  • Bancontact / Online Overschrijving
4. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Gift.be aanvaardt gratis annulaties tot 24 uren voor de levering, behalve wanneer u ons een speciaal product heeft laten creëren.

5. Hoe volg ik de status van mijn bestelling?

Behalve wanneer u een bestelling geplaatst heeft met "Pakketdienst" als leveringsmethode, zullen wij uw bestelling verzenden met een professionele pakketdienst. U kan het volgnummer van uw bestelling in uw account center terugvinden. Hebt u toch nog problemen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantendienst. Wij volgen echter zelf de bestelling op de voet en wij informeren u mochten er eventuele problemen zijn met uw levering.

6. Welke zijn de leveringsprocedures?

Gift.be is gebonden aan de Geld Terug Garantie.

Vakantiebestellingen

Vakantieperiodes zijn drukke tijden bij Gift.be, dus het loont de moeite om uw bestelling tijdig te plaatsen. Wij verwerken de bestellingen volgens het principe "Wie eerst komt, wordt eerst bediend". Wanneer wij uw bestelling niet kunnen verwerken, zullen wij u dat onmiddellijk laten weten.

Niet-vakantie bestellingen

Gelieve de exacte leveringsdatum aan te duiden wanneer u een bestelling doorvoert.

Speciale leveringsdagen

In België en Frankrijk levert Gift.be ook op zaterdag!

Bestemmeling is niet thuis

Indien de bestemmeling niet thuis is, kunnen wij overgaan tot volgende maatregelen:

  • Een boodschap achterlaten aan de deur, met het verzoek de leveringsdienst te contacteren om een geschikter moment af te spreken.
  • De bestelling ter plaatse achterlaten. Wij doen dit alleen als wij dat veilig achten, en als het duidelijk is dat de bewoners niet lang weg zullen zijn.
  • Een tweede keer terug keren naar het leveringsadres. Indien we verplicht zijn deze optie te nemen, kunnen er extra kosten aangerekend worden aan de klant.

De acties die wij ondernemen bij afwezigheid hangen af van de transporteur. Niet alle transportmaatschappijen zullen een bestelling bij de buren of ter plaatse achterlaten.

Om problemen te vermijden, vragen wij u om de bestemmeling op voorhand te mogen opbellen en zodoende een geschikte levering te kunnen afspreken. Wanneer de bestemmeling de hele dag op het werk is, raden wij u aan om de bestelling naar de werkplaats te versturen.

Geen levering wegens vertraging, foutief of onvolledig adres

Gelieve er voor te zorgen dat het adres en lokaal telefoonnummer dat u ons doorgegeven heeft, juist en volledig is. In geval van een niet-levering, of vertraging van een levering naar aanleiding van een foutief of onvolledig adres, treft ons geen enkele verantwoordelijkheid en zijn de retourkosten (7.50 euro) ten laste van de klant. Indien gewenst, kan het geschenk naar een alternatief adres gestuurd worden. Dan worden enkel de verzendingskosten opnieuw aangerekend.

Bij geschenken zoals fruit en bloemen, zijn we niet meer verantwoordelijk na een tweede onsuccesvolle leveringspoging. De bederfbare geschenken dienen bijgevolg vernietigd te worden op kosten ten laste van de klant.

7. Wat met terugnames?

Gift.be probeert al zijn klanten tevreden te stellen. Suggesties en klachten kunt u doorsturen per e-mail en wij zullen zo vlug mogelijk antwoorden.
Niet-verse producten mogen teruggestuurd worden binnen 10 dagen na levering. Verpak en verzegel uw retour voldoende (indien mogelijk in de originele verpakking). De vervoerskosten van de retourverpakking moeten vooraf betaald zijn - wij accepteren geen leveringen onder rembours.

8. Is kopen bij Gift.be veilig?

Lees hier meer over veilig winkelen op Gift.be.

9. Wat is het beleid inzake bescherming van de privacy?

Lees hier meer over het beleid inzake bescherming van de privacy.

10. Wie kan bestellen?

Indien u geen persoon bent ouder dan 18 jaar, gelieve de naam van één der ouders te vermelden in het facturatieveld. Vermeld vervolgens duidelijk in het veld "Bestelinfo" dat één der ouders toestemming gaf de bestelling te plaatsen.

11. Welke bedrijfsdiensten biedt Gift.be aan?

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat bedrijfsbestellingen naar één of meerdere landen zo vlot mogelijk verlopen. Hieronder vindt u enkele van onze diensten die wij aan bedrijven aanbieden:

  • We bieden kortingen aan voor grotere bestellingen.
  • We kunnen uw logo (gratis!) aan uw kaart toevoegen.
  • We kunnen uw cadeau verpersoonlijken door uw marketingmateriaal of reclameitems aan uw geschenk toe te voegen.
  • We houden de registratie van de bestelling bij voor u.

Contacteer ons om te weten te komen hoe wij u kunnen helpen.


Indien u andere vragen hebt die niet beantwoord worden op deze pagina's, aarzel dan niet om ons te contacteren per e-mail, telefoon of post.