NLFR
Shop online

Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik online bestellen?

Bij Gift.be kunt u online bestellen, per fax of per telefoon. De volledige prijzen en voorwaarden worden getoond in uw virtueel winkelwagentje - dus geen verrassingen nadien. De getoonde prijzen zijn inclusief taksen (BTW).

Bedrijven die bij Gift.be bestellen kunnen tijdens de bestelprocedure een factuur aanvragen. Deze wordt na afronding van de bestelling elektronisch verstuurd. De bevestiging van de bestelling bevat zowel alle informatie noodzakelijk voor het gebruik ervan als een onkostennota. U zult uw bestelling ook online kunnen volgen aan de hand van een tracking systeem.

Bij de bestelling krijgt u ook de mogelijkheid om de gewenste leveringsdatum te kiezen, een persoonlijke boodschap of gift message aan het geschenk toe te voegen, extra leveringsinstructies en andere informatie door te geven. Aarzel niet om ons uw extra wensen door te geven, zodat wij uw bestelling persoonlijk en met oog voor uw specifieke wensen kunnen opvolgen.

U kunt ook meerdere geschenken naar verschillende leveringsadressen versturen in eenzelfde bestelling. Grotere bestellingen? Geef uw bestelling door per e-mail of per fax op het nummer +32 (0)51 69 68 37 en wij geven uw bestelling voor u in.

En last but not least, zijn we trots op onze Geld Terug Garantie: wij garanderen de levering van uw geschenk in perfecte staat op of voor de door u aangegeven dag voor alle bestemmingen binnen België (zie voorwaarden). Zoniet... geld terug!

Wachtwoord kopiëren en plakken

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om wachtwoorden te kopiëren en plakken. Als er toch iets werd geplakt in het veld “wachtwoord bevestigen” dan is de inhoud daarvan het laatste item dat u gekopieerd hebt naar uw prikbord.

2. Wat met BTW, taksen en transportkosten?
Algemene richtlijnen

Alle prijzen worden getoond exclusief verzendingskosten, maar inclusief BTW. Invoerrechten worden steeds verrekend in de verkoopprijs, behalve indien anders aangegeven tijdens de bestelprocedure.

Prijsbeleid

De vermelde prijzen worden berekend op basis van minder dan 10 geschenken per bestemming. Indien u grotere hoeveelheden van een bepaald product wilt afnemen of grotere leveringen wenst te bestellen voor eenzelfde locatie, gelieve ons te contacteren per e-mail voor een offerte op maat.

Verzendingskosten

Bestellingen die opgehaald worden bij Frucon NV te Ardooie zijn vrij van verzendingskosten. Standaardlevering in België is gratis voor bestellingen vanaf €50. Voor bestellingen onder €50 kost standaardlevering €7,50. U kunt ook kiezen voor levering op zaterdag aan €9,95. De verzendingskosten worden altijd afzonderlijk meegedeeld in uw winkelwagentje. Geen verrassingen dus op het einde van uw bestelling.

Levering

U kunt online bestellen tot 15.30 uur voor levering de volgende dag en tot 13.30 uur op vrijdag voor levering op zaterdag (indien levering zaterdag bij bestelling gekozen werd) of op maandag. We leveren van maandag tot en met zaterdag tijdens de kantooruren.

Munteenheid en facturatie

Alle prijzen worden getoond en gefactureerd in euro. Nadat wij uw pakket verstuurd hebben, ontvangt u een elektronische factuur. U krijgt de gelegenheid om uw BTW-nummer door te geven tijdens de bestelprocedure.

Raadpleeg ook onze verkoopsvoorwaarden.

3. Hoe kan ik betalen?
Online betalingen

Momenteel aanvaarden wij de volgende kredietkaarten: American Express, VISA en MasterCard. Om een veilige betaling te garanderen, werken wij samen met Ingenico (voorheen Ogone), een PCI approved betalingsprovider. Wij slaan uw kredietkaartgegevens niet op in onze database. Indien u over een Belgische bankrekening beschikt, kunt u ook kiezen om te betalen via PayPal, Maestro en Bancontact. Belgische bedrijven kunnen betaling na ontvangst van de factuur aanvragen. Belgische bedrijven kunnen ook met een kredietkaart betalen. Contacteer ons voor meer details.

Offline betalingen en bestellingen

Hoewel we ons uiterste best doen om u veilige betalingsmogelijkheden via internet aan te bieden, kunnen sommige klanten toch beslissen om te bestellen per fax of per telefoon tijdens de kantooruren, en langs deze weg informatie in verband met hun kredietkaart door te geven. Indien u niet beschikt over een kredietkaart, gelieve ons te bellen op het nummer 0800 / 94 387.


  • SSL Certificate
  • Payment processed by Ingenico
  • VISA (Verified By Visa)
  • American Express
  • PayPal
  • Bancontact / Online Overschrijving
4. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Gift.be aanvaardt gratis annuleringen tot 24 uren voor de levering, behalve bij bestelling van producten die volgens uw specificaties vervaardigd zijn of duidelijk voor een specifiek persoon zijn bestemd.

5. Hoe volg ik de status van mijn bestelling?

Wij verzenden uw bestelling met een professionele pakketdienst. Na verzending ontvangt u ook een verzendbevestiging met uw volgnummer per e-mail. U kan het volgnummer van uw bestelling ook in uw account center terugvinden. Hebt u toch nog problemen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantendienst. Wij volgen zelf ook de bestelling op de voet en wij informeren u mochten er eventuele problemen zijn met uw levering.

6. Wat zijn de leveringsprocedures?

Gift.be is gebonden aan de Geld Terug Garantie.

Vakantiebestellingen

Vakantieperiodes zijn drukke tijden bij Gift.be, dus het loont de moeite om uw bestelling tijdig te plaatsen. Wij verwerken de bestellingen volgens het principe "Wie eerst komt, wordt eerst bediend". Wanneer wij uw bestelling niet kunnen verwerken, zullen wij u dat onmiddellijk laten weten.

Niet-vakantie bestellingen

Gelieve de exacte leveringsdatum aan te duiden wanneer u een bestelling doorvoert.

Speciale leveringsdagen

In België levert Gift.be ook op zaterdag!

Fruit, bloemen en pralines

Bij warm weer worden maatregelen genomen om producten die gevoelig zijn voor tempartuur extra te beschermen. In de zomer bijvoorbeeld, worden bloemen, fruit en pralines extra goed verpakt en versturen we niet tijdens het weekend.

Ontvanger is niet thuis

Als de ontvanger niet thuis is, kunnen wij overgaan tot volgende maatregelen:

  • Een boodschap achterlaten aan de deur, met het verzoek de leveringsdienst te contacteren om een geschikt moment af te spreken.
  • Leveren op een alternatief adres dat wij van de besteller of van de ontvanger hebben doorgekregen en indien nodig laten weten wanneer het pakket er geleverd is.
  • De bestelling ter plaatse achterlaten. Dit doen we alleen als wij dat veilig achten en als het duidelijk is dat de bewoners niet lang weg zullen zijn.
  • Een tweede keer terugkeren naar het leveringsadres.

De acties die wij ondernemen bij afwezigheid hangen af van de transporteur. Niet alle transportmaatschappijen zullen een bestelling bij de buren of ter plaatse achterlaten.

Om problemen te vermijden, vragen wij u om de ontvanger op voorhand te mogen opbellen en op die manier een geschikte levering te kunnen afspreken. Wanneer de ontvanger de hele dag op het werk is, raden wij u aan om de bestelling naar het werkadres te versturen.

Geen levering door vertraging, foutief of onvolledig adres

Gelieve er voor te zorgen dat het adres en lokaal telefoonnummer dat u ons doorgegeven heeft, juist en volledig is. In geval van een niet-levering, of vertraging van een levering naar aanleiding van een foutief of onvolledig adres, treft ons geen enkele verantwoordelijkheid. Indien gewenst, kan het geschenk naar een alternatief adres gestuurd worden. Dan worden enkel de verzendingskosten opnieuw aangerekend.

Bij geschenken zoals fruit en bloemen, zijn we niet meer verantwoordelijk na een tweede onsuccesvolle leveringspoging. De bederfbare geschenken dienen bijgevolg vernietigd te worden op kosten ten laste van de klant.

7. Wat met terugnames?

Gift.be probeert al zijn klanten tevreden te stellen. Suggesties en klachten kunt u doorsturen per e-mail en wij zullen zo vlug mogelijk antwoorden.
Niet-verse producten mogen teruggestuurd worden binnen 14 dagen na levering. Verpak en verzegel uw retour voldoende (indien mogelijk in de originele verpakking). De vervoerskosten van de retourverpakking zijn ten laste van de klant en moeten vooraf betaald zijn - wij accepteren geen leveringen onder rembours.

8. Is kopen bij Gift.be veilig?

Lees hier meer over veilig winkelen op Gift.be.

9. Wat met bescherming van de privacy?

Lees hier meer over het beleid inzake bescherming van de privacy.

10. Wie kan bestellen?

Indien u niet ouder dan 18 jaar, gelieve de naam van één van uw ouders te vermelden in het invulveld ‘facturatie’. Vermeld vervolgens duidelijk in het veld ‘Opmerkingen voor klantendienst’ op de betalingspagina dat één van uw ouders toestemming gaf de bestelling te plaatsen.

11. Welke bedrijfsdiensten biedt Gift.be aan?

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat bedrijfsbestellingen naar één of meerdere landen zo vlot mogelijk verlopen. Hieronder vindt u enkele van onze diensten die wij aan bedrijven aanbieden:

  • We bieden kortingen aan voor grotere bestellingen.
  • We kunnen uw logo (gratis!) aan uw kaart toevoegen.
  • We kunnen uw cadeau personaliseren door uw marketingmateriaal of reclame-items aan uw geschenk toe te voegen.
  • We houden de registratie van de bestelling bij voor u.

Contacteer ons om te weten te komen hoe wij u kunnen helpen.